( 38 )
====
نمیدانم چرا
آینه ها در هر زمان
با خیره سری
چشم در چشم میگذارند
تا بتوان گذر زمان را
چهره به چهره دیدار کرد.
گرچه نواخت این ساز
قادر نیست هرکس را
همنوا سازد
تا آینه را پاسخگو باشد
و تنها آنکس که نااندیشیده
در تمنای امتداد زمان است
میکوشد در کش دادن آن
ثانیه اندوخته کند.
چه بسا هستند مردمی که
در رهگذر زمان
نیت بالندگی یا آفرینشی را
در سر می پرورانند
و همین که برق دیدگانشان
با رنگ و بوی خشنودی در آمیخت
قطار را پیاده خواهند شد
چون دیگر زمان ویرانگر
به مذاقشان خوش نخواهد آمد.
------------------------------------
جمال الدین جلالی پور
میز زندگی...ما را در سایت میز زندگی دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 272